Friday, June 19, 2009

Thundercatss.....hooooooooo!!!!!

Ya salam...mm ustaz penah berkata "doa ibarat pedang"...Ya ibarat pedang... kalau ayat ni sekali tgk macam biasa je. kita di ajar yg doa adalah talian hayat plg penting dlm hidup manusia. islam ke kristian ke ,hatta atheis pn bila dh smpai waktu genting fitrahny akn meminta kpd yg maha kuasa yg bisa membantunya. Cuba kt tgk dr sisi2 yg lain ayat ini...tepat skali doa itu mmg ibarat pedang. tp sejauh manakah pedang yg kt gunakan itu dpt membantu? skang cb kita teliti lg dgn sedikit kajian microscopic, pedang yg penting ke atau si pengguna pedang yg penting? pastinya kita akn mengatakan tuan pedang itu yg penting. TEPAT skali!! hehe ape yg aku cb nk katakan ni ialah seme bergantung kepada si pendoa atau si "tuan pedang" itu. jika pedang Thundercats yg kt dpt tapi pedang pn xpernah sentuh sblm ni, apatah lg nk main pedang. Jadi ape agaknye yg berlaku bile diserang oleh monster2 yg bisa membunuh kita?? bleh agak kot? huhu tp kalau kt dapat pedang patah sekalipun..tp kt memang hebat bermain pedang datangla monster ke nenek monster ke insylh bleh dikalahkn. Haaaa skng nampak tak sedikit pemikiran nano yg cb ku bawa ni..?? seme bergantung pada diri kita jugak..kalu diri ni byk dosa, jarang nk igt pada DIA raseny peluang termakbul doa tu brp percent agaknya???. Tp kalau hati kita baik, ikut segala perintahnya, datangla seribu masalah sekalipun insyallah semuany bisa terungkai dgn doa2 atau pedang2 yg mustajab itu..peringatan penting utk aku yg sering lalai ni. Mmmm ya Allah bersihkan hati2 yg sering lupa kepadaMU ini.

No comments:

Post a Comment